تغییر شخصیت استیو جابز پس از موفقیت اپل!
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۹۷۶۲۹
اینتا - استیو وزنیاک : پس از موفقیت شرکت اپل، شخصیت استیو جابز نیز تغییر کرد.
استیو وازنیاک در مصاحبهای با پادکست میگوید، " بنیانگذاران اپل دیدگاه متفاوتی نسبت به پول داشتند".
وزنیاک در مصاحبه با پادکستی که روز چهارشنبه منتشر شد، به گای کاوازاکی یکی از همکاران سابق اپل گفت: " شاید استیو جابز و من، به عنوان بنیانگذاران اپل، فناوری مدرنی ایجاد کرده باشیم که اکنون بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد، اما دیدگاه مشابهی در مورد پول نداشتیم".
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
به گزارش اینتا از Cnet، وزنیاک میگوید در حالی که خودش هرگز به پول اهمیت نمیداد، اما جابز برای به دست آوردن آن بیشتر تلاش میکرد.
همبنیانگذار اپل، استیو وازنیاک ادامه میدهد: "با وجود آن که استیو سرمایهای نداشت، اما همیشه قصد داشت تا فرد مهمی شود ". "بنابراین، اولویت اول او همیشه کارهایی بوده است که به دنبال آن سود مالی را به همراه داشته باشد. استیو در پی آن بود که شخص مهمی در دنیا شود. این کار - تاسیس اپل - فرصت بزرگی برای او بوده است، زیرا اکنون او بنیانگذار شرکتی است که سرمایههای زیادی در آن صرف میشود. "
"البته، این موضوع تعجبی هم ندارد. از روزی که با استیو جابز ملاقات کردم، همیشه در مورد افراد مهمی همچون شکسپیر صحبت میکرد که دنیا را متحول کردهاند".
در ادامه این مصاحبه، وازنیاک میگوید: "از آن جا که او تمام وقت در مورد این افراد صحبت میکرد و میخواست همانند آنها باشد، همیشه این تصور را داشت که شرایط لازم را برای تبدیل شدن به یک فرد مهم در دنیا دارد. جابز انگیزه لازم را داشت و گاهی خواستن چیزی و تاکید بر آن، بسیار مهمتر از داشتن مهارت است."
در همین حال، واز از جایگاه شغلی خود به عنوان مهندس هیولت پاکارد در روزهای ابتدایی اپل راضی بوده است و حتی مطمئن نبود که بخواهد صرفا برای شرکت اپل کار کند.
همکار سابق استیو جابز و از موسسان اپل گفت: "من به همه گفته بودم که که روزی مهندس هیولت پاکارد میشوم، زیرا این جایگاه شغلی را دوست داشتم و نمیخواستم زندگیم را با پول بیشتر تباه کنم. اما عقیده جابز فرق داشت".
بعد از این که وازنیاک همکاری خود را با شرکت اپل قطع کرد، جابز با خویشاوندان و دوستان نزدیک وی تماس گرفت و به آنها گفت تا واز را قانع کنند. وازنیک گفت که وی هنوز کارمند اپل است و تنها شخصی است که هر هفته به صورت مقرر؛ از زمان آغاز فعالیت خود از شرکت حقوق ماهانه دریافت میکند.
با این وجود، وازنیک میگوید که پس از برداشت پول برای پسانداز، بعد از پرداخت مالیات، بیشتر از 50 دلار در هفته در حساب بانکی خود دریافت نمیکند. " شاید این مبلغ به نظر ناچیز باشد، اما نشاندهنده میزان وفاداری است،
واز در پایان میگوید: چه چیزی میتواند مهمتر از وفاداری باشد؟ من همیشه حس قوی و ارزشمندی نسبت به اپل دارم."
منبع: ايتنا
کلیدواژه: اپل استیو جابز استیو وزنیاک استیو جابز شرکت اپل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۹۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنیزاده تا رضا عطاران
به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در دهه پنجاه مهمترین شمایل معلم پرویز فنیزاده در «رگبار» بود و در اواخر این دهه فرامرز قریبیان در «جنگ اطهر» نقش معلم انقلابی را ایفا کرد. شاید بتوان گفت تنها در دهه شصت تعداد قابل توجهی کاراکتر معلم به فیلمهای ایرانی راه پیدا کردند؛ از خسرو شکیبایی در فیلم «رابطه» تا هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» و علی نصیریان در «جادههای سرد» و مجید مجیدی در فیلم «شنا در زمستان»، چند نمونه از پرداختن سینمای دهه شصت به شخصیتهای معلمند. از دهه هفتاد از تعداد فیلمهایی که معلمها در آنان نقش محوری ایفا میکردند، کاسته شد. آنچه پیش رو دارید مروری است بر ۵معلم بهیادماندنی سینمای ایران در طول ۵دهه.
دهه پنجاه؛ آقای حکمتی (پرویز فنیزاده در فیلم «رگبار»)
بهیادماندنیترین تصویر معلم در سینمای قبل از انقلاب که معمولا عنایتی به حرفه معلمی نشان نمیداد. در فیلم «رگبار» آقای حکمتی معلمی است که به محلهای در جنوب شهر آمده است. مدرسه مهمترین و محوریترین لوکیشن فیلم «رگبار» است و فیلمساز تصویری دقیق و پرجزئیات از فضای آموزشی مدارس در ابتدای دهه پنجاه ارائه میدهد. ادارهکردن کلاسی شلوغ با پسربچههایی شیطان مهمترین مشکل آقای حکمتی در نیمه اول فیلم است. فیلم با علاقهمندی آقای حکمتی به عاطفه، خواهر یکی از دانشآموزان، وارد فضایی عاطفی میشود و درنهایت هم با انتقال از مدرسه و ترک محله به پایان میرسد. معمولا به انبوه تمثیلها و استعارهها در فیلم «رگبار» اشاره میشود و آنچه کمتر به آن توجه شده، تصویر ملموس معلمی است که نمیخواهد تن به آنچه هست بدهد. آقای حکمتی یکی از ملموسترین غریبههایی است که نویسنده و کارگردان «رگبار» در طول دوران فعالیت هنریاش آفریده است.
علی ناصری، معلم زیستشناسی در فیلم «دبیرستان» (۱۳۶۶) با ایفای نقش بیژن امکانیان، در دههای که تعداد زیادی از شخصیتهای سینمای ایران معلم بودند، به چند دلیل شاخص و بهیادماندنی است؛ معلمی که خود سابقه اعتیاد داشته و مثل بیشتر معلمهای سینمای ایران در دهه شصت آرمانگراست و میکوشد شاگردانش را از دام اعتیاد بیرون بکشد. فیلم بهعنوان ملودرامی تلخ، یکی از موفقترین آثار سینمای ایران در دهه شصت است که سال۶۶ سینماروهای زیادی را در شهرستانها جذب سینما کرد. شخصیت سمپاتیک معلم و نحوه برخورد و تعاملش با شاگردان و چهره بیژن امکانیان بهعنوان یکی از بازیگران مهم دهه شصت، تصویری از «دبیرستان» برای سینماروهای دهه شصت ساخت که دوستداشتنی و تأثیرگذار بود.
رامین پرچمی در فیلم «ضیافت» تنها کسی از رفقای دبیرستانی است که از محلهاش نمیرود و نخستین نفری هم هست که به کافه ماطاووس میآید تا به عهدی که سالها پیش با رفقا بستهاند وفادار باشد. بین شخصیتهای فیلم «ضیافت»، رامین پرچمی معلم است؛ معلمی که سطح زندگیاش از همه رفقا پایینتر است و ازدواج نکرده و راز علاقهاش به منیر خواهر عبد(پارسا پیروزفر) را هم مکتوم نگاه داشته است. در فیلمی که فرصت کافی برای پرداختن به همه حاضران در کافه ماطاووس ندارد و از نیمه دوم بیشتر بر علی یزدانی (فریبرز عربنیا) و رامین (بهزاد خداویسی) متمرکز است، شخصیت رامین پرچمی بهعنوان معلمی شریف بیشتر در یادها میماند؛ معلمی که پاسدار رفاقت است و گذشته را فراموش نکرده است.
تصویری طنز آمیز از معلم در فیلمی کمدی که پرفروش و پرتماشاگر از کار درآمد. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» تصویری از معلم در سینمای ایران به نمایش می گذارد که مسبوق به سابقه نبود.مدیر یک مدرسه دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است، اما وقتی دبیر شیمی دانش آموزان المپیادی به علت زایمان، شش ماه مرخصی میگیرد، مجبور میشود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر المپیاد زن در میانه سال تحصیلی بیفایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند اما ورود این آقای معلم مجرد و بیدستوپا، و شیطنت دختران دانشآموز، و تجرد خانم مدیر جدی و بداخلاق که تا به حال خواستگاری نداشته، باعث ایجاد اتفاقات بسیار خنده داری میشود. دختران دانشآموز دست به یکی کرده و با کمک پدر یکی از دانش آموزان، اردویی را تدارک میبینند تا این دو مجرد میانسال را در روبهروی یکدیگر قرار دهند. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» یکی از بامزه ترین شخصیت های معلم سینمای ایران را ساخته است.
منبع: همشهری آنلاین